איך לנהל דף עסקי -רבים מעסקים שואלים אותי איך לנהל דף עסקי, כך שיביא לקוחות חדשים וכמה שיותר מהר.
לכן הרמתי כפפה והחלטתי ליצור מדריך קצר, שיעזור לך לנהל דף עסקי בפייסבוק בצורה מקצועית ויעילה.
פייסבוק היא רשת חברתית הגדולה ביותר בעולם ,זה כבר כולם יודעים.
אז אם יש לך עסק היום, אין לך ברירה פשוט להיות שם, מי שלא שם לא קיים.
תופעה מאוד מעניינת ששמתי לב אליה, שהרבה מאוד עסקים מנהלים את עסק שלהם בפייסבוק מפרופילים האישיים שלהם.
אם זה תקין?
אז זהו שלא ממש.
מבחינת חוקים של הפייסבוק, חל איסור מוחלט לנהל כל פעילות שיווקית בפרופיל האישי בפייסבוק.
פרופיל האישי נועד אך ורק לשימוש אישי בלבד, לכן כל דבר אחר שהוא לא שימוש אישי יכול להביא לסגירת פרופיל או הפיכתו לפרופיל עסקי מבלי להודיע לבעל הפרופיל על כך.
למרות שקיים שימוש בפרופיל האישי שכן יכול לעזור לקידום העסק, אך זה נושא כבר למאמר הבא.
בתקופה האחרונה בפייסבוק החל משנת 2018 מנסים לעשות סדר ברשת חברתית שלהם,הם מפתחים מפתחים
אלגוריתמים חדשים, שעוזרים להם להציג תכנים יותר מותאמים אישית לכל גולש, ולא מדובר רק בתכנים רגילים אלא גם בתכנים שיווקיים, מטרה נוספת של אותם אלגוריתמים זה לסננן את כל התוכן, ולחלק
את פיד חדשות שלהם לשניים, חלק אחד זה רק חשיפה של חדשות מאירועים אישיים,
משפחתיים שלך, כל אלה יקבל עדיפות ראשונה וחשיפה
גדולה יותר ,והפיד השני יהיה מיועד יותר לתוכן כמו חדשות,עדכונים, וכל דבר אחר
שלא קשור לדברים אישיים של הפרופילים.
הניסוי הזה רץ כבר בכמה מדינות ויצר מצב שכל התוכן שיצא מפרופילים האישיים של
אנשים קיבל חשיפה מעטה מאוד.
לכן חייבים לדעת איך להשתמש בפרופיל האישי בחכמה, בכדי להוציא ממנו את המקסימום,
אז איך לנהל דף עסקי בצורה נכונה שיביא לך תוצאות?
אז בואו נצא לדרך ונתחיל במדריך שיצרתי בדיוק בשבילך.
לפני שנגשים לעבוד בפייסבוק, כדי לשאול את עצמך כמה שאלות :
- למה אני רוצה לפרסם בפייסבוק?
- למי אני רוצה לפרסם בפייסבוק?
- מה מטרה שאני רוצה להשיג בעזרת פייסבוק?
אם ענית אז מצוין, עכשיו יש לך סדר וברור לך בדיוק מה עליך לעשות ואלה תוצאות להשיג.
שלב שני הוא מחקר מתחרים
זהו השלב הקריטי והחשוב ביותר לפני תחילת עבודה בפייסבוק .
מחקר מתחרים נותן לך תמונה כללית על כל מה שמתרחש בנישה שלך, בעזרתו
אפשר לדעת איזה דברים עובדים טוב יותר ואיזה פחות, יהיה ניתן לגלות את המחירים והמבצעים
של המתחרים שלך, תהיה לך תמונה ברורה על סוגי תוכן שעובדים טוב יותר, אם
זה וידאו, תמונות, מאמרים וכ"ו, וזה רק חלק הקטן שאפשר לגלות במחק מתחרים.
כל דבר שהוא רלוונטי לך חייב לרשום אותו על הדף, או רצוי אפילו לעשות
קובץ אקסל מסודר ולרשום בו הכל, כי לנייר יש נטייה ללכת לאיבוד.
שלב שלישי זה לסדר את המראה של הפרופיל העסקי שלך
לדאוג לקאבר (תמונה הראשית בכניסה לעמוד הפייסבוק) טוב ומושך והכי חשוב עם הנעה לפעולה, כי זאת למעשה
המטרה המרכזית של קאבר בפייסבוק, לא לעשות את הטעיות של אחרים
ששמים קאבר ללא שום הנעה לפעולה, זו טעות ופספוס של מקום הכי נראה לעין.
את הקאבר ניתן לעצב גם לבד בעזרת כלים חינמיים כמו canva
אם העסק שלך קטן מה שנקרא One Man Show, רצוי שתמונת פרופיל
שלך לא תהיה לוגו, אלא התמונה האישית שלך, שצולמה בצורה מקצועית ובאיכות מעולה.
אני קורה לזה מיתוג אישי.
דאגת לחלק עיצובי של העמוד, עכשיו הגיעה זמן לדאוג להגדרות של הדף.
חובה לעבור על כל הלשוניות ולמלא אותם:
לשוניות כמו:
האודות, שבה ניתן להרחיב על העסק שלך בצורה מורחבת יותר.
חובה לרשום את השעות פתיחה והסגירה של העסק, כתובת הגעה אליך, טלפון, מייל,
קישור לאתר, כל הפרטים האלה צריכים להיות מלאים ומסודרים,
לפני שמתחילים להזרים תנועה אל הדף ולגייס לקוחות חדשים.
סיימת עם הגדרות, כל כבוד עשית את הרוב אפשר להגיד, עכשיו זה חלק המעניין וגם החשוב ביותר, תכנון של התוכן שהולך לעלות לעמוד הפייסבוק שלך.
רצוי שהתוכן יהיה מוכן לפחות חודש קדימה, כדי שלא יהיה צורך לחשוב בכל פעם מה לפרסם בעמוד.
תוכן חייב להיות מחולק בצורה הבא:
- 40% תוכן של מעורבות, כמו שאלת שאלות, טסטים, וכל דבר אשר ייצר מעורבות בפוסט.
- 25% תוכן מלמד, כמו טיפים, מדריכים וכ"ו.
- 30% על עסק שלך, מה העסק שלך עושה, המלצות של לקוחות ועוד.
- 5% תוכן שיווקי, מבצעים, הנחות, אירועים מיוחדים.
יצרת פוסטים שלך, ממליץ לך לתזמן אותם חודש קדימה בימים שונים ובשעות שונות,
וזה בכדי לראות מה הם הימים והשעות הטובות ביותר לפרסום .
אני תמיד ממליץ לעסקים, לפני שהם מתחילים לעשות פרום בתשלום בפייסבוק ,לעבוד
לפחות חודש אחד מבלי לממן את תכנים בכסף ,כך הגולשים שיגיעו מפרסום הממומן בעתיד
יגיעו לעמוד עם מלא תוכן שעלה לעמוד במהלך החודש, וזה יעשה רושם טוב יותר על הגולשים
וגם יגדיל את הסיכוי שהם יתחילו לעקוב אחריך.
אז לאחר שהבנת איך לנהל דף עסקי, הגיע זמן לצאת לדרך ולהתחיל בשיווק העסק שלך
בעזרת הכלי הנהדר הזה שנקרה פייסבוק .
זה הוא העמוד העסקי שלי >> פייסבוק שלי
ערוץ היוטיוב שלי גם מעניין ויש בוא הרבה תוכן שרק הולך וגדל >> youtube
לייעוץ והדרכה ניתן לפנות אלי בוואטסאפ >>> 050-900-6863