איך לפרסם בפייסבוק וממה להתחיל?
כמה פעמים יצא לכם לשבת מול מסך ברגע שרציתם לכתוב פוסט חדש לפרסום בפייסבוק?
ולא בדיוק ידעתם מה לכתוב?
לא יודע מה אתכם לי זה קורה לא מעט, למרות הניסיון שיש לי בתחום של פרסום בפייסבוק, עדיין אני לפעמים יושב מביט במסך ולא יודע מה לכתוב, אז כך שאתם לא לבד.
עד שיום אחד אמרתי זהו מספיק חייב להיות סדר בכתיבה, ויצרתי 10 שלבים לכתיבת מודעה אפקטיבית בפייסבוק.
אז בואו נפרק את כל השלבים האלה ונבין איך איך לפרסם בפייסבוק ואיך לכתוב מודעה אפקטיבית.
1. תתחילו משאלה
למה דווקא להתחיל משאלה? מסיבה אחד פשוטה שאתם מתחילים משאלה
אתם למעשה מכניסים את הגולש לסוג של דיאלוג אתכם.
שאתם כותבים למשל:
"רוצה לעצב את אירוע שלך רק לא יודע ממה להתחיל?"
בראש כנראה הוא יענה לעצמו בכן או לא , זאת אומרת כבר תפסתם את תשומת הלב שלו.
2. תכתבו על הבעיות או על הכאבים של אנשים
בשלב הזה חשוב לדבר על בעיות או על הכאבים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כאשר נוגעים בכאבים של אנשים זה תמיד תופס את תשומת לבם והם מרגישים שמדברים איתם על משהו שמאוד מפריע להם והם רוצים למצוא לזה פתרון, כאן אתם באים עם המוצר או השירות שלכם.
אני מציע לכם לעשות שיעורי בית לפני שאתם מגיעים לשלב הזה , כדי להבין מה הם כאבים האמתיים
של לקוחות פוטנציאליים שלכם, איזה בעיות הם מחפשים לפתור, ומה מפריע להם.
ברגע שתדעו את הדברים האלה, פשוט תכתבו אותם בטקסט השיווקי שלכם.
לדוגמה :
קשה לך להוריד במשקל וכבר ניסית את כל הדיאטות ושום דבר לא עזר לך ורק בזבזת
את הזמן עצבים ואנרגיות שלך?"
3. ספרו להם על הצעה שלכם
בשלב השלישי אחרי שכבר דיברתם על הכאב או על הבעיה האמתית, פשוט ספרו לאנשים על פתרון שיש לכם להציע להם, הסבירו להם בכמה מילים איך
הוא יפתור להם את הבעיה או את הכאב שלהם, ועד כמה זה יעשה להם חיים קלים יותר.
4.תניעו לפעולה
שלב הבא אחרי שכבר הסברת להם על הצעה שלכם, הגיע זמן להניע אותם לפעולה, כן כן
כמה שזה נשמע לכם מוזר, אבל אתם חייבם להגיד לאנשים במפורש מה עליהם לעשות
כדי לקבל את הצעה שלכם, יש כל מיני סוגים של הנעות לפעולה:
צרו קשר
לחצו על קישור הבאה
התקשרו עכשיו
למידע נוסף
בפייסבוק יש לכם בחירה של כפתורים עם הנעה לפעולה ברגע שאתם בונים את המודעה לקמפיין הפרסומי שלכם.
אני אישית אוהב את הכפתור "מידע נוסף".
5. הגבילו את הצעה שלכם בזמן
הצעה שלא מוגבלת בזמן היא הצעה לא טובה, תחשבו אתם
שרואים את הצעה שמעניינת אתכם, ואתם רוצים אותה אבל בא לכם לחושב קצת עליה, ואז אתם רואים שהיא
מוגבלת בזמן, אתם לא תרצו להפסיד אותה ואחרי זה להצטער שלא לקחתם, המגבלה הזאת של זמן תדחוף אתכם לקחת את הצעה שראיתם, כך גם הלקוחות שלכם.
אז חשוב לשים מגבלה של זמן להצעה שלכם.
6. השאירו קישור
השאירו קישור לדף נחיתה או אתר שלכם בסוף הצעה, איפה
שהגולש יכול לקרוא מידע נוסף או להצטרף לשירות שלכם, לפעמים לאנשים חסר מידע כדי להחליט לעשות את הצעד הבא, אל תחסכו על פירוט עמוק יותר של ההצעה שלכם, תנו ללקוחות לקרוא עוד מידע, מומלץ לעשות את זה באתר או בדף נחיתה שלכם, כי לרוב אנשים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים בפייסבוק.
7. תמונה אחת שווה אלף מילים
בפייסבוק הכל חייב להיות ויזואלי ויפה, תוסיפו תמונה שמתארת את
המוצר או שירות שלכם כדי למשוך את תשומת הלב של האנשים, אני תמיד בוחר תמונה
רק אחרי ששאלתי את עצמי כמה שאלות הבאות :
האם אני הייתי עוצר את העין על המודעה ברגע שהייתי רואה את תמונה שבחרתי?
האם היא מתארת את המוצר או שירות שלי כמו שצריך? האם התמונה מספיק בולטת?
8. כותרת של המודעה
בפייסבוק הכותרת שלכם תופיע למטה מתחת לתמונה, אתם בטח שואלים את עצמכם רגע אבל כותרת צריכה להיות תמיד מעל התמונה, זה נכון אבל בפייסבוק זה אחרת, והכותרת מופיע למטה.
לכן אני אוהב להשתמש בכותרת הזאת כדי להדגיש עוד יתרון חזק במוצר או שירות או לעשות הנעה לפעולה בעזרת כותרת, כי מיקום שלה נמצא ממש קרוב לכפתור של הנעה לפעולה.
דוגמה להנעה לפעולה בכותרת:
"ל10 נרשמים ראשונים 30% הנחה הירשמו עכשיו "
9. תיאור הכותרת
מתחת לכותרת ניתן להוסיף עוד תיאור ולחזק את הכותרת שמעליה, חשוב לציין שהתיאור מתחת לכותרת לא יופיע בגרסת מובייל, לכן אין לה יותר מדי משמעות, כי רוב התנועה בפייסבוק מגיע ממובייל, אבל אל תוותרו ותוסיפו בכל זאת.
10. כפתור קריאה לפעולה
אז כפי דברנו יש מספר כפתורי קריאה לעולה בפייסבוק, יש לכם אופציה לבחור בכפתור קריאה לפעולה אחד, האמת שאין גם מבחר גדול בבחירת כפתור לכן מציע לכם בכל פעם לנסות משהו אחר, עד שלא תמצאו את הכפתור שיעבוד לכם הכי טוב, אל תפחדו לנסות, הרבה מהצלחת הקמפיין שלכם תהיה תלויה בניסיונות וטסטים על המודעות שלכם ועל הטקסטים, זכרו שהטקסט טוב עם כל האלמנטים השיווקיים יכול להכריע האם המודעה שלכם תהיה מוצלחת ותניב לכם תוצאות.
מקווה שעשיתי לכם סדר
מוזמנים לבקר אצלי בדף הפייסבוק שלי או בערוץ היוטיוב