שיווק בפייסבוק ממה להתחיל ?
כאשר פתחתי את העסק הראשון שלי בתחום ייעוץ משכנתאות הלכתי להמון קורסים וסדנאות בתחום השיווק.
מאוד רציתי ללמוד לנהל דף עסקי בפייסבוק וממש רציתי להצליח להביא לקוחות דרך הפייסבוק, לדעת לפלח קהלים ועוד טריקים בשיווק בפייסבוק.
אבל משהו היה חסר לי בכל הידע שרכשתי, לאחר תקופה ארוכה הבנתי מה היה חסר .
הנה שלושה דברים שהיו חסרים לי :
- מחקר שוק ומחקר מתחרים.
- בניית תכנית עבודה מסודרת וממוקדת.
- בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה.
לאחר שהלכתי ללמוד שיווק דיגיטלי יותר לעומק, כבר הבנתי שאני מאהוב בתחום השיווק באינטרנט, לכן החלטתי לעזוב את התחום המשכנתאות ולהיכנס חזק לתחום השיווק באינטרנט.
נחשפתי לכל מה שהיה חסר לי אז, התחלתי להבין טוב יותר את כל העולם השיווק.
למדתי לעשות מחקר מתחרים לבנות תכנית שיווקית ולבנות גם אסטרטגיות נכונות.
לצערי ברוב הקורסים בארץ לא למדתי כיצד לבנות אסטרטגיה נכונה, לא למדתי מהו הסדר הפעולות הנדרש כדי להתחיל לשווק באינטרנט.
דעתי האישית אלה דברים החשובים ביותר כדי להצליח בשיווק העסק, ואותם צריך ללמוד לפני שנגשים למערכות פרסום כגון פייסבוק, גוגל וכ"ו.
באחד הסדנאות שהעברתי לבעלי עסקים בהוד שרון גליתי עד כמה אנשים מבולבלים מרוב המידע שיש להם על שיווק בפייסבוק ולא בדיוק הבינו מה נכון ומה לא נכון לעשות .
דבר נוסף שגיליתי שהם תמיד שאלו שאלות טכניות על מה ללחוץ ועל מה לא ללחוץ,
שזה חשוב אבל זה לא העיקר.
הנה הקלטה של הסדנה שקראתי לה "שפת הפייסבוק" שעשיתי בהוד שרון לעסקים.
כאשר אני מתחיל לעבוד עם העסק כלשהו, אני מתחיל תמיד מהיסוד ומשלושת הדברים שדיברתי עליהם מקודם.
- מחקר שוק ומחקר מתחרים.
- בניית תכנית עבודה מסודרת וממוקדת.
- בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה.
בואו נתחיל לדבר על כל אחד מהם ונבין איך להשתמש בהם בצורה נכונה ומדויקת.
מחקר שוק ומחקר מתחרים
הרבה בעלי עסקים לא באמת יודעים למה הם צריכים לעשות מחקר מתחרים ומחקר שוק, אבל הם מפספסים נקודה מאוד חשובה וקריטית לתהליך שיווק בפייסבוק ובכלל לכל תהליך שיווק כולו, כי ללא מחקרים האלה לא תוכלו לדעת:
- מה מציעים המתחרים
- איך הם עושים את השיווק שלהם באינטרנט
- איך אתם תוכלו לייצר הצעת ערך ייחודית, כדי לבלוט על פני המתחרים
- מי הם המתחרים הישרים שלכם ומי הם עקיפים
ועוד המון דברים שאפשר לגלות בזמן המחקר הזה.
לכן אני רוצה לתת לכם כמה טיפים חשובים על איך לעשות מחקר יעיל וטוב:
- בחרו רק 5 מתחרים עיקריים שעליהם תרצו לעשות את המחקר ועדיף שהם יהיו המובילים בתחומכם.
- בדקו האם יש להם אתר או דף עסקי בפייסבוק או גם וגם.
- בדקו מה סגנון התוכן שהם מעלים .
- רצוי ואפילו מומלץ לראות את המחירים ואת הצעות הערך הייחודיות שלהם, מה הם מציעים מיוחד שאחרים לא מציעים.
- בדקו את סוגי השירות שהם נותנים .
- תנסו להבין מי הוא קהל היעד שהם מתמקדים בו.
- רשמו הכל וריכזו את כל המידע בתוך קובץ אקסל או וורד מסודר.
לאחר שמסיימים את המחקר המתחרים, שלב הבא היא בניית אסטרטגיה שיווקית בפייסבוק.
מה זה אומר בכלל אסטרטגיה שיווקית?
אתם צריכים להבין ולהחליט מה בדיוק אתם רוצים להשיג מפייסבוק לידים, חשיפה, בניית מותג, רכישות באתר, תנועה לאתר ועוד.
שתחליטו מה הוא היעד הסופי שתרצו להשיג, אתם חייבים לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר, כדי להשיג את יעד הזה.
דוגמה לאסטרטגיה:
אפשר לכתוב תוכן באתר או לייצר ווידאו ( רצוי שזה יהיה ווידאו ) שכל מטרה של התוכן הזה, זה לחשוף בפני קהל היעד שלכם, מהו המוצר או השירות שאתם מציעים, מי אתם ולמה בכלל לסמוך עליכם שמה שיש לכם להציע הוא באמת שווה את השקעה.
לאחר שקהל יעד נחשף לתוכן הזה, יהיה ניתן להציע להם מוצר משלים כלשהו מהעסק שלכם, בעלות מאוד סמלית (עד 100 ש"ח לא יותר ) שכל מטרת ההצעה הזאת, זה לא ממש להרוויח, אלא לגרום לו לשלוף את האשראי שלו מהארנק ולשלם לכם סכום כלשהו, זה ייצר אפקט מאוד פסיכולוגי אצל הלקוח הפוטנציאלי שלכם, שהוא כבר קנה ממכם וסומך עליכם ובשלב הבא אתם תציעו לו לרכוש ממכם מוצר העיקרי שלכם ובגלל שהוא כבר קנה ממכם משהו למרות שזה משהו קטן יהיה לו הרבה יותר קל להוציא אשראי ולקנות ממכם.
טיפים חשובים לפני שמתחילים לצאת למסע פרסום !
לפני שאתם מעבירים את הגולשים לאתר שלכם, רצוי מאוד לדאוג שהכל מבחינה טכנית מוכן כגון פיקסל של פייסבוק (קוד מיוחד שמשתלים אותו באתר) כך שכל גולש שיכנס לאתר לא ילך לנו לאיבוד ונוכל לפרסם לו בהמשך וגם לקבל עליו קצת נתונים בעזרת הפיקסל.
שאתר שלכם נטען מהר ( רצוי ב4 שניות ואפילו פחות ).
כדי לגרום לגולש להיכנס לאתר נדאג לכותרת מושכת שתגרום לגולשים להקליק על המודעות ולהיכנס לאתר שלכם, יש לי על זה מדריך שתוכלו להוריד אותו בחינם וליישם אותו בכותרות שלכם "21 כותרות לדוגמה שמוכרות בפייסבוק"
אז כך יראה התהליך שלכם:
- פוסט בפייסבוק עם כותרת מושכת וטובה.
- הטמעת קוד פייסבוק באתר שלכם
- לאחר שתחשפו את התוכן המקצועי שלכם לכמות מסוימת של הגולשים תוכלו להציע להם מוצר פתיחה (זוכרים מוצר זול עד 100 ש"ח ).
- לאנשים שיקנו ממכם את המוצר הפתיח תציעו להם את המוצר העיקרי.
למה התהליך הזה טוב ?
כי גולש שנחשף לתוכן שלכם קרא אותו והבין שאתם בעלי ידע רב ואולי אפילו התחיל לעקוב אחריכם .
ברגע שהוא הכיר אותכם, הוא כבר לקוח שנחשב ללקוח חם ולא קר, יהיה האימון בכם נהיה יותר חזק ויהיה לכם קל יותר לשכנע אותם לרכוש משהו ממכם.
יש כמובן המון שיטות בשיווק בפייסבוק, חלקם יעבדו טוב חלקם פחות ולכן אתם תצטרכו המון ניסוי וטעייה, כמובן גם ידע איך לעשות את זה נכון,אני מלמד בסדנאות האישיות שלי.
אם תרצו לשמוע עוד על הדרכות האישיות שלי ואיך ניתן לקחת את העסק שלכם לשלב הבא השאירו פרטים כאן ואשמח לדבר אתכם.