חשיפת פוסטים בפייסבוק – איך להתמודד עם ירידה בחשיפה של הפוסטים שלכם?
אם אתם מנהלים דף עסקי בפייסבוק בטוח הרגשתם כבר שיש ירידה משמעותית בחשיפה של התוכן שאתם מעלים.
בשנת 2014 הרבה בעלי עסקים שהיו מפרסמים בפייסבוק התחילו להתלונן על ירידה משמעותית בחשיפה של פוסטים שלהם. היום בשנת 2023 החשיפה האורגנית של הפוסטים עומדת בין 1% ל 5%, משמע אם יש לכם 10000 עוקבים בפייסבוק זה אומר שרק בין 100 ל 500 אנשים יראו את הפוסט שפרסמתם, לא מצב הכי מעודד זה נכון אז איך בכל זאת ניתן להתמודד עם תופעה הזו?
בדיוק על שאלה הזאת אנסה לענות לכם במדריך שאתם קוראים עכשיו.
ראשית בוא נבין את שתי הסיבות העיקריות למה יש ירידה בחשיפת פוסטים בפייסבוק?
- הנה כמה סיבות:
- יש המון תכנים שעולים מדי יום לתוך הפיד מה שהופך להיות יותר ויותר תחרותי
- פייסבוק מנסה לחשוף למשתמשים שלה כמה שיותר תוכן רלוונטי עבור כל אחד ואחד
- פייסבוק רוצה שיותר מפרסמים יתחילו להשקיע כסף בפרסום
- האלגוריתם של פייסבוק משתנה כל הזמן ולכן אם התוכן לא מתאים לאלגוריתם הוא לא יחשוף את הפוסטים
מה המסקנה מכל זה?
- שאתם פשוט חייבים לסנן את התכנים שלכם
- לעלות רק פוסטים רלוונטיים עבור קהל יעד שלכם
- לבדוק כל תוכן לפני שאתם מעלים אותו לדף
- להכיר את השינויים של אלגוריתם
- להתחיל להשקיע קצת כסף בפרסום ממומן ולהגיע ליותר אנשים
עוד כמה טיפים ממני אליכם, תשקיעו מדי פעם כסף בקידום הפוסטים שלכם כדי להגיע לקהל יעד רחב יותר גם אם מדובר בכמה מאות שקלים בחודש ופשוט תעלו כמה שיותר פוסטים, ההמלצה היא כל יום.
תייצרו תכנית פעולה ברורה ומדויקת שתלווה אתכם לאורך כל דרך שלכם בפייסבוק, תגוונו בפוסטים ובנושאים שונים הקשורים לעסק שלכם
כי כמו שאתם כבר מבינים החשיפה אורגנית יורדת בצורה משמעותית ויש מצב שבקרוב תרד עוד יותר.
שברגע שאתם מפרסמים משהו שקשור לאירוע משפחתי כלשהו שלכם או סתם משתפים תוכן עם חברים שלכם אתם מקבלים חשיפה הרבה יותר גבוה וגם יותר לייקים, תגובות , שיתופים .
מה זה אומר מבחינתכם ירידה בחשיפת פוסטים בפייסבוק ?
- פחות קליקים לאתר
- פחות אנשים רואים את עסק שלכם
- פחות המרות (הרשמות, רכישות)
- פחות הפניות מלקוחות פוטנציאליים
אז למה פייסבוק עושה את זה ?
כבר אמרתי בהתחלה שיש המון תוכן שמעלים אנשים ומדובר כמיליארד פוסטים ותכנים שמעלים מדי יום אנשים ברחבי עולם בפיד שלהם.
מה שעושה את תחרות עבור המקום באוסף החדשות שלכם יותר ויותר קשוח.
ישנם אנשים שאומרים שפייסבוק פשוט רוצה להוציא ממכם כסף ושפשוט תתחילו לשלם עבור קידום הפוסטים שלכם.
אז אי אפשר באמת לדעת מהי הסיבה העיקרית בירידה של חשיפה, מה שכן חשוב להבין מכל הסיפור הזה שחייבים ללמוד איך לנצל בכל זאת את הפלטפורמה המדהימה הזאת לטובת העסק שלכם.
האם יש צורך להפסיק לעלות תוכן לעמוד עסקי שלכם ולפרסם רק ממומן?
אז זה שלא אני תמיד אומר לעסקים שאני מדריך ומלווה אותם שחייבים לעלות תוכן על בסיס קבוע לפייסבוק בצורה אורגנית ולשלב את זה עם פרסום ממומן ועם הזמן הקידום אורגני של הדף יגיע .
אורגני+ממומן=הצלחה של הדף עסקי
אז איך עובד האלגוריתם של פייסבוק?
בעבר האלגוריתם של פייסבוק היה נותן נקודות על פרסום שהייתם מעלים .
למשל אם הייתם מעלים פוסט עם מלל בלבד הייתם מקבלים נקודה אחד.
ואם הייתם מפרסמים קישור לאתר אז הייתם מקבלים שתי נקודות.
ואז מה שיהיה קורה שפוסט שהיה מקבל יותר נקודות בשילוב עם אינטרקציה שאנשים היו מבצעים עם אותו הפוסט , אז אותו הפוסט היה מקודם יותר .
היום אלגוריתם של פייסבוק הרבה יותר מתוחכם.
אם למשל אתם מבצעים מעט מאוד אינטרקציה עם פוסטים שיש בהם תמונות ,אז אלגוריתם שלהם יודע לזהות זאת ולכן לאורך זמן יציג לכם כמה שפחות פוסטים עם תמונות.
אם למשל בפוסט של אירוע שלכם יש מילה "מזל טוב" פייסבוק מתייחס לאותו פוסט בצורה אחרת.
או אם לחצתם על קישור בפוסט כלשהו בלי לתת לו לייק לפני גם לזה יש יחס אחר מצד הפייסבוק.
יש המון פרמטרים שיש לאלגוריתם של פייסבוק.
כמובן שאי אפשר לדעת את כולם.
אם אתם צריכים להבין שכל המטרה שלהם זה לתת תוכן רלוונטי כמה שיותר וזאת השאיפה ויעד שלהם אז תהיו רלוונטיים בתכנים שאתם מעלים לדף עסקי שלכם.
עכשיו כשהבנו את ראש של פייסבוק בואו נראה איך ניתן להתמודד עם חשיפת פוסטים בפייסבוק .
הזכירו לאוהדים שלכם שהם יכולים לראות תמיד את דפים שהם אוהבים ותסבירו להם איפה ואיך.
הסבירו לאוהדים שלכם בדף שניתן לקבל ממכם התראה בכל פעם שתפרסמו משהו חדש,
מציע לכם גם להסביר שיהיה להם שווה לעשות את זה .
בכל פוסט בסוף תבקשו מאוהדים שלכם שישתפו את פוסט שפרסמתם עם חברים שלהם כי אם לא תבקשו הם לא יעשו.
תעלו יותר וידאו ,מצגות של תמונות מושכות,
וידאו עם כתוביות(מומלץ) ,במידה ויש בווידאו קול שחייבים לשמוע אותו תציעו להם פשוט לבטל את השתק מהווידאו ולהזין בו.
השתמשו בשידורי LIVE של פייסבוק,
תצלמו את תכנים עם הרבה ערך ,
פשוט תשדרו אותם בשידור חי החשיפה של שידור חי בפייסבוק פי כמה וכמה יותר גבוה מאשר כל תוכן אחר היום.
עוד דרכים לקבל חשיפת פוסטים בפייסבוק
אם יש לכם אתר או בלוג שאתם מנהלים שתפו את תוכן שלכם בפייסבוק ,
כדי לגרום לתנועה באתר שלכם שתפו מאמרים שלכם,וידאו,ספרים דיגיטליים וכל דבר שיש לכם לשתף.
כפי שכבר אמרתי מקודם כדאי לכם מאוד להתחיל לפרסם בממומן בפייסבוק,
כי זה רק עניין של זמן שחשיפה אורגנית תרד לאפס ולכן שילוב של ממומן ואורגני בסוף יביא אתכם להצלחה.
אני מאוד מקווה שקיבלתם טיפים והבנתם איך צריך לפעול בפייסבוק.
על מנת לקבל תוצאות ולהגדיל רווחים בעסק שלכם בעזרת הפלטפורמה האדירה הזאת.
בהצלחה !
בואו להיות חברים בפייסבוק