מה קרה עם חשיפה אורגנית בפייסבוק
חשיפת פוסטים אורגנית בפייסבוק – היכולת להגיע לקהל בפייסבוק בדרך אורגנית נחלשה באופן משמעותי עם הזמן.
בשנת 2015, כאשר פתחתי את הדף העסקי שלי בפייסבוק, פוסטים בדף עם מאות בודדות של לייקים זכו לחשיפה משמעותית.
מה קורה היום, דף זה עם פי שניים של לייקים אפילו לא מצליח לייצר רמה סבירה של מעורבות.
מה השתנה מאז ועד היום? ואילו פעולות עלינו לבצע כעת בכדי להגביר את החשיפה האורגנית?
הסקרנות שלי הובילה אותי לחקירה מעמיקה בנושא, והמאמר הזה הוא פרי מחקר זה.
אז בואו נצא לדרך.
מה זה אומר חשיפה אורגנית ומה זה חשיפה ממומנת בפייסבוק
חשיפה אורגנית בפייסבוק מתייחסת לכמה אנשים אתם יכולים להגיע בחינם על ידי פרסום בדף העסקי שלכם.
חשיפה ממומנת בפייסבוק מתייחסת לכמה אנשים אתם יכולים להגיע כתוצאה מקידומים ממומנים. חשוב לציין שחשיפה ממומנת יכולה גם לעזור לחשיפה אורגנית.
בנוסף חשיפה של הפוסט שלכם תלויה המון בשיעור המעורבות שלו.
מעורבות פירושה כמה אנשים לוחצים לייק, מגיבים, משתפים או מגיבים לפוסט שלכם.
ככל שהפוסט מעורר יותר מעורבות, כך ההישג שלו גבוה יותר.
העובדה היא ששיעור המעורבות בפייסבוק הולך ועולה – משתמשים פעילים חודשיים גדלו ל-2.96 מיליארד ברבעון 2022 Q3 לעומת 2.93 מיליארד ברבעון 2021 Q2. זה למעשה הגורם המרכזי למה רואים משנה לשנה ירידה בחשיפה אורגנית כי יותר ויותר תחרות על תשומת הלב של אנשים בפייסבוק.
אז למה חשיפה של הפוסטים שלכם יורדת
בפייסבוק, החשיפה הממוצעת של פוסט אורגני בדף ירדה ל-5.2% ב-2020 לעומת 5.5% בסוף 2019. וזה ממשיך לרדת. בואו נסתכל על כמה נתונים היסטוריים.
על סמך הנתונים לעיל, דף עם 10,000 עוקבים יכול היה להגיע למצב של כ-651 מאנשים היו יכולים לראות את הפוסטים של הדף שלכם בפיד החדשות שלהם במרץ 2014.
עבור דפים עם יותר מ-500 אלף עוקבים, החשיפה האורגנית צנחה ל 2% ב-2014. זה אומר שפוסטים מדף עם 5,000,000 עוקבים יכלו להגיע רק ל-10,000.
בואו נבדוק מהם הסיבות לכך.
שתי סיבות עיקריות:
סיבה 1. יותר תוכן מסחרי מתחרה על מקום בפיד החדשות
על פי בריאן בולנד, סמנכ"ל הפרסום בפייסבוק (באותו הזמן) – הירידה החלה ב-2014.
יותר ויותר תוכן נוצר ומשותף מדי יום. כתוצאה מכך, התחרות בפיד החדשות – (המקום בפייסבוק שבו אנשים רואים תוכן ממשפחה, חברים ועסקים) – גדלה, וזה הופך להיות יותר קשה לכל פוסט לזכות בחשיפה בפיד החדשות.
בנוסף לגידול בתוכן, אנשים גם עוקבים אחרי יותר דפים. אז עם כל דף חדש שאנשים עוקבים אחריו התחרות בפיד החדשות גדלה עוד יותר.
סיבה 2. שינוי באלגוריתם פיד החדשות של פייסבוק
מותגים צפו ירידה עמוקה אף יותר בחשיפה האורגנית של פייסבוק בשנת 2018.
בינואר 2018, פייסבוק הודיעו שהם ישנו את אלגוריתם כדי להפוך את פיד החדשות כדי שיותר אנשים יראו תוכן שקשור לתוכן האישי,חברים, משפחה ועוד… יראו פחות תוכן שיווקי ופרסומי. זה אומר שתראו יותר פוסטים מאנשים שאכפת לכם מהם מאשר מותגים.
כתוצאה מכך, תוכן שיווקי לוקח מושב אחורי לתוכן של משפחה וחברים – כך פייסבוק מנסה לחזור למטרה העיקרית של הפלטפורמה – להיות רשת חברתית.
החדשות הטובות הן שעדיין אפשר לעשות הרבה דברים כדי להתנגד לשינויים האלה וליהנות מחשיפה חינמית.
לפני שנכנס לטיפים מעשיים מאוד על איך להגדיל חשיפה אורגנית בפייסבוק – בואו נחקור איך אלגוריתם פיד החדשות של פייסבוק עובד.
אלגוריתם הפייסבוק מחליט איזה פוסטים אנשים רואים כל פעם שהם בודקים את פיד הפייסבוק שלהם ואיך פוסטים אלה יופיעו.
אלגוריתם הפייסבוק אינו סטטי; המהנדסים שלהם משנים אותו כל הזמן.
האלגוריתם משתמש באלפי נתונים כדי לעשות את התחזיות שלו, או אותות כמו לייק, תגובה, שיתוף אבל לא רק את זה . מאז 2006, אותות דירוג נוספו, הוסרו וחשיבותם עודכנה, בהתאם למה שפייסבוק חושב שמשתמשים רוצים לראות.
להלן כמה מהשינויים החשובים
2004-2009
כשפייסבוק התחילה ב-2004, האלגוריתם שלה היה די בסיסי.
ב-2006, פיד החדשות של פייסבוק הוצג לראשונה.
"דפי מעריצים (דף עסקי )" עם לחצן הלייק הושקו ב-2007.
כש-2012 הגיעה, מנהלי דפים למדו שרק חלק קטן מהמעריצים שלהם בפייסבוק (16% בממוצע) ראו את פוסטים מדף הפייסבוק שלהם בפיד החדשות שלהם.
עד 2014 אותה החשיפה הצטמצמה משמעותית.
2015
פייסבוק התחיל לדרג למטה דפים שפרסמו נפח גבוה של תוכן מסחרי יתר על המידה. וגם נתנו למשתמשים את התכונה "לראות קודם" כדי לציין שפוסטים של דף מסוים יקבלו עדיפות בפיד שלהם.
2016
פייסבוק התאים את אלגוריתם שלה פיד החדשות שלה עוד יותר כדי לתת עדיפות לתוכן של מחברים ומשפחה על פני דפי עסקים. כמו כן, פייסבוק נתנה עדיפות לתוכן שבו משתמשים מבלים יותר זמן.
מנהל ההנדסה של פייסבוק לארס בקסטרום הזהיר שדפים יכולים לצפות לירידה בחשיפה אורגנית – שיכולה להשאיר את החשיפה נמוך יותר מאותה הערכה מוקדמת של 2%, במקרים מסוימים.
2017
פייסבוק עשתה כמה מהשינויים הגדולים בפיד החדשות.
היא התחילה לתת יתרונות לפוסטים עם ריאקציות (כמו לבבות או פרצוף עצוב) על פני לייקים קלאסיים.
פייסבוק גם הוסיפה שיעור השלמת צפיה כדירוג נוסף. כתוצאה מכך, סרטונים שאנשים צופים בהם עד הסוף מוצגים ליותר אנשים.
2018
פייסבוק התמודדה עם המבחן הקשה ביותר שלה – משבר פרטיות נתונים שהרגיז משתמשים.
בינואר 2018, מארק צוקרברג הודיע שאלגוריתם הפייסבוק ייתן עדיפות ל"פוסטים שמעודדים שיחות ואינטראקציות משמעותיות".
פוסטים ממשפחה וחברים קיבלו משקל רב יותר מפוסטים של מותגים.
2019
ב-1 באפריל 2019, פייסבוק הודיעה שמשתמשים כעת יוכלו לראות למה פוסט מסוים מופיע בפיד החדשות שלהם ואם הפרופיל שלהם תואם למה שמפרסם מסוים מכוון.
פייסבוק עשתה זאת באמצעות כפתור "למה אני רואה את זה?" בצד ימין העליון של כל פוסט.
פוסטים מ"חברים קרובים" (כלומר, אלה שמגיבים הכי הרבה, בין אם על ידי תיוג אחד את השני או מסרים במסנג'ר) קיבלו עדיפות בפיד החדשות.
"סרטוני וידאו איכותיים ומקוריים" ששומרים על משתמשים צופים יותר מדקה אחת קיבלו עדיפות.
2020
פייסבוק הודיעה שהיא עוזרת למשתמשים להבין את האלגוריתם ולשלוט בנתונים שלהם כדי לתת לאלגוריתם משוב טוב יותר.
פייסבוק עשתה מאמצים לשמור על הפלטפורמה שקופה ולהגן על פרטיות המשתמש ככל האפשר. עם זאת, אנשים היו מודאגים יותר ויותר לגבי הפרטיות שלהם, ועבור רבים, "פרסומות רלוונטיות יותר" לא נראה כמו פשרה שמשתלמת.
פייסבוק גם הודיעה שהאלגוריתם שלה כעת יעריך גם את האמינות והאיכות של חדשות כדי לבלום מידע שגוי ולקדם חדשות אמיתיות.
אז לאן אנחנו הולכים מכאן?
כיצד אלגוריתם הפייסבוק עובד ב2024 – 2023
2021
פייסבוק הציגה 4 גורמי דירוג חדשים באלגוריתם פיד החדשות
גורמי דירוג פיד החדשות מחולקים ל-4 קבוצות: מלאי, אותות, תחזיות וציון רלוונטיות.
- מלאי
מלאי הוא מספר הפוסטים הכולל הזמינים להצגה. לדוגמה, פוסטים מחברים ומשפחה, קבוצות שאליהן הצטרפת ודפים שאהבת – כל אלה יחד יוצרים דוגמה למספר הכולל של פוסטים.
- אותות
אותות הם החלק היחיד באלגוריתם שאתם יכולים לשלוט בהם. הם מחולקים ל-2 קטגוריות: פסיביים ואקטיביים.
אותות פסיביים – הם מדדים לא פעילים כמו זמן צפייה, סוג פוסט וזמן פרסום.
אותות אקטיביים – הם פעולות לקידום מעורבות, כולל לייקים, ריאקציות, שיתופים ותגובות.
השינויים האחרונים באלגוריתם פייסבוק מתמקדים יותר באינטראקציות משמעותיות. לכן, האלגוריתם נותן משקל רב יותר לאותות אקטיביים כי הם מניעים אינטראקציות משמעותיות, לדוגמה: לייק, ריאקציה, תגובה או שיתוף.
יחסים
האם הפוסט מגיע מאדם, עסק, מקור חדשות או דמות ציבורית שהמשתמש מייצר איתם אינטראקציה? (למשל, הודעות, תיוגים, מגיב, עוקב אחרי וכו')
פופולריות
איך אנשים שכבר ראו את הפוסט מגיבים אליו? האם הם משתפים אותו, משאירים תגובות, מתעלמים ממנו, לוחצים לייק?
סוג תוכן
אילו סוגי פוסטים (למשל, וידאו, קישור, תמונה) המשתמשים מגיבים הכי הרבה? עד כמה הפוסט אינפורמטיבי? וכמה זמן משתמשים מבלים בפוסט?
עדכניות
פוסטים חדשים יותר מוצגים קודם. מסתכלים מתי זה פורסם, ומה השעה עכשיו?
תחזיות
עם התחזיות, פייסבוק מעריכה את הפרופיל וההתנהגויות שלכם כדי להחליט מה להציג לכם בפיד החדשות של פייסבוק. תחזיות שואפות להבין את העדפותיכם כדי להציג לכןם רק תוכן שיש סיכוי גבוה שתיצרו איתו אינטראקציה.
ציון רלוונטיות
פייסבוק נותנת לכל פוסט ציון רלוונטיות. ציון רלוונטיות פירושו עד כמה התוכן רלוונטי למשתמש ספציפי. מיותר לציין, שכל משתמש יקבל ציון שונה עבור פוסט מסוים. פייסבוק כנראה תציג את הפוסטים עם הציונים הגבוהים יותר עבור משתמש ספציפי בפיד.
רוב אותות אלה דורשים מפייסבוק לעקוב אחר התנהגות המשתמשים שלה. וזה שוב מעלה את הדיון של פרטיות לעומת פרסונליזציה.
עם זאת, פייסבוק עושה מאמצים להיות שקופה עם המשתמשים לגבי המידע שלהם. לדוגמה, כלי גישה למידע שלכם אמור לעזור למשתמשים להבין למה הם ממשיכים לראות פרסומות ספציפיות.
ההשפעה של אפל על פרסומות
עדכון iOS 14 של אפל מאפשר למשתמשים לבחור אם לאשר או לסרב שיתוף נתונים.
אם משתמשים בוחרים לסרב מעקב פייסבוק, אז פייסבוק לא תוכל לעקוב אחר התנהגות המשתמשים; השינוי יפחית את היעילות של פיקסל (קוד מעקב שותלים באתר). בנוסף, זה יגרום לדיווח לא מדויק על המרות ועד שיווק מחדש (רמרקטינג) לא יעילים.
שיווק מחדש לא יעילים יחלישו אפשרויות מיקוד. ופחות אפשרויות מיקוד אומרות בזבוז תקציבים ופחות פרסונליזציה של טקסט הפרסומי שלכם.
על פי Statista.com 79.9% מהמשתמשים בפייסבוק, משתמשים באפליקציהבטלפון לעומת 1.7% שמשתמשים בה רק במחשבים. מתוך ה-79.9% האלה, חלק גדול מהמשתמשים יהיו עם מכשיר iOS עם עדכון iOS 14.
יהיה מעניין לראות לאן הדיון על פרטיות הולך להגיע.
בינתיים, יש לנו בעיה גדולה יותר של להשיג חשיפה אורגנית.
בואו נראה איך עסקים עדיין יכולים לנצל את החשיפה האורגנית של פייסבוק על ידי התאמת אסטרטגיות השיווק שלהם.
לפני שממשיכים הלאה, ודאו שאתם בודקים את החשיפה האורגנית של הדף שלכם ב-2 שלבים פשוטים.
איך לבדוק את החשיפה האורגנית של דף הפייסבוק שלכם
צעד 1. עברו לכרטיסייה "תובנות" לוח בקרה מתקדם:
לחצו על כרטיסיית "הדף שלך" בצד שמאל:
אפשרויות חשובות שצריכות את תשומת לבכם כאן הן תחת גילוי:
- תפוצת הפוסט
- מעורבות פוסט
- לייקים חדשים לדף
- עוקבים חדשים לדף
צעד 2. עברו לסעיף הבא שהוא תוכן
כאן תראו את כל הפוסטים שלכם מ-90 הימים האחרונים.
שימו לב לחשיפת פוסט ומעורבות עבור כל פוסט.
עכשיו, אני רוצה שתלחצו על פוסטים ספציפיים לקבלת תובנות נוספות:
בנוסף, אם אתם רוצים לחפש פוסטים ישנים מ-90 ימים:
עליכם לעבור ל Meta Business Suite :
כבונוס, תוכלו לראות את כל התובנות עבור כל הפוסטים שלכם (חשיפות, מעורבויות, לייקים ותגובות, תגובות ושיתופים קליקים על קישורים) על מסך אחד.
שימו לב למדדים האלה בדוחות:
- חשיפה אורגנית
- מעורבות
- הקלקות על קישורים
- מספר האנשים שנתנו משוב שלילי
עכשיו נתחתם את החשיפות האורגניות של הדף שלכם; סוף סוף, הגיע הזמן ללמוד טיפים לשיפורו.
הנה 14 טיפים שיכולים לעזור לכם לקבל חשיפה טובה לדף העסקי שלכם בפייסבוק
1.תהיו ספציפיים בתוכן שאתם מפרסמים בדף העסקי שלכם
תהיו יותר ספציפיים לגבי מה שאתם מפרסמים.
כפי שהבנו – אינטראקציה משמעותית חשובה. זה אומר שאנחנו צריכים לשנות את האופן שבו אנחנו מפרסמים.
תמיד תחשבו על משתמשים ספציפיים שהפוסט מכוון אליהם. ותפרסמו רק פוסטים מדויקים לקהל הזה (שאתם חושבים שמשתמשים ימצאו אותם יותר מעניינים ורלוונטיים עבורם).
כך תוכלו לכוון כל פוסט שאתם מפרסמים בדף העסקי שלכם לקהל יעד ספציפי, בין אם הוא ממומן או אורגני.
לדוגמה:
דף העסקי שלי בפייסבוק הוא על שיווק ומכירות. לכן, הפוסטים שאני אפרסם יהיו לאנשים שמתעניינים רק בשיווק ומכירות, למשל, תוכן על שיווק דיגיטלי. כי אנשים שעוקבים אחרי דף הפייסבוק שלי מתעניינים בשיווק ולא במדעי מחשב, שאני מפרסם יותר על שיווק ומכירות, מערכת הפייסבוק תוכל לקבוע רלוונטיות לדף שלי על הנושאים של הפוסטים שעולים לדף.
2.לשלוט בתדירות הפרסום
זו שאלה של מיליון דולר כמה לפרסם בדף הפייסבוק שלכם.
התשובה היא, "כמה שתוכלו לפרסם אבל בדגש על תוכן איכותי".
חשוב לשמור על בריאות דף הפייסבוק שלכם. אתם צריכים להיות פעילים כדי שהוא ימשיך לצמוח ולשגשג.
אל תפרסמו יותר מדי כדי שהפוסטים שלכם לא יהפכו להיות מציקים מדי. ואל תפרסמו מעט מדי שהקהל שלכם פשוט ישכח ממכם.
Hubspot ניתח נתוני פייסבוק מיותר מ-13,500 לקוחות שלהם כדי לראות אם תדירות פרסום גבוהה יותר תעזור לעסקים להגיע ליותר אנשים.
הם מצאו שלדפים עם פחות מ-10,000 עוקבים חלה ירידה של 50% במעורבות לכל פוסט אם הם פרסמו יותר מפעם ביום.
זה אומר שעבור כל פוסט נוסף, החשיפה האורגנית שלכם תירד בצורה דרסטית.
ההמלצה שלי: פוסט אחד ביום או 5 פוסטים בשבוע.
3.הגיבו לקהל שלכם
אל תעצרו רק בהעלאת תוכן לעמוד הפייסבוק שלכם. צעד חשוב לאחר פרסום תוכן הוא להקדיש זמן למעורבות עם הקהל שלכם.
תגיבו בתגובות והודעות שלהם כי האלגוריתם נותן עדיפות לפוסטים מדפים שהמשתמש יצר אינטראקציה איתם בעבר.
שאנשים מקדישים זמן כדי לדבר עם המותג שלכם. אל תפספסו את ההזדמנות. תנו להם להשמיע את קולם, תעזרו להם למצוא את מה שהם מחפשים.
4.לגרום לקהל שלכם להגיב אחד לשני
פרסם תוכן שמעודד שיחות בין הקהל שלכם.
על פי פייסבוק, אם פוסט עורר הרבה שיחות בין החברים של משתמש, האלגוריתם מיישם "לוגיקת דחיפת פעולה" כדי לדחוף את אותו הפוסט שוב למשתמש.
האלגוריתם מעריך תוכן שאנשים רוצים לשתף ולדון איתו עם החברים שלהם.
5.קבלו הרבה ריאקציות ולא רק לייקים
ריאקציות נושאות משקל רב יותר מלייקים לבד. כדי לעורר ריאקציות מהקהל שלכם, נסו לעורר רגש עם התוכן שלכם.
אם אתם לא בטוחים איזה רגש ימצא הד בקרב הקהל שלכם, אתם יכולים לקבל עזרה ממדריך זה לניתוח רגשות במדיה חברתית.
6.לפרסם כאשר הקהל שלכם מחובר
כפי שלמדנו לעיל – עדכניות היא המפתח. הפוסטים החדשים ביותר עולים לראש פיד החדשות של הקהל שלכם.
לקהל שלכם יש את הסיכוי הטוב ביותר לראות ולהגיב לפוסט שלכם אם הוא מגיע לראש הטיימליין של פייסבוק שלהם כשהם מחוברים.
על פי Coschedule, הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בין 13:00-16:00.
הם אפילו פירטו זאת יותר לפי כל יום בשבוע:
- 12:00-13:00 בשבת וביום ראשון
- 13:00-16:00 בחמישי ובשישי
- 15:00 ביום רביעי
כדי להציג את הפוסט שלכם בפני מספר מקסימלי של אנשים, הם ציינו 13:00, 15:00 ו-9:00 כזמנים הטובים ביותר.
עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שהזמנים אלה הם נקודת התחלה מצוינת, הם לא תמיד יהיו הפרודוקטיביים ביותר עבור העוקבים שלכם.
כדי לקבל המלצות מותאמות אישית לזמן הטוב ביותר לפרסום עבור מעורבות מקסימלית בהתבסס על דפוס ההתנהגות של העוקבים שלכם:
כדאי להשתמש בכלים חיצונים, אני משתמש באופן אישי בכלי הזה livedune
תוסיפו את דף העסקי שלכם בפייסבוק, לאחר מכן כלי יאסוף וירכז עבורכם את הנתונים מתי הקהל שלכם מגיב ומייצר מעורבות ומתי פחות, לפי זה תוכלו כבר לתזמן את הפוסטים שלכם.
**סייג חשוב**: בעבר, מידע זה היה נגיש דרך תובנות של דף הפייסבוק שלכם. עם הזמן דפי פייסבוק הפסיקו לדווח על נתונים אלה.
7.עקפו את האלגוריתם באמצעות סטורי פייסבוק
מוזר? סטורי אינם חלק מאלגוריתם פיד החדשות של פייסבוק. לכן, כללי האלגוריתם באמת לא חלים עליהם.
על פי פייסבוק, הם גם יעילים בהנעת תנועה: 58% מהאנשים אומרים שהם ביקרו באתר האינטרנט של מותג לאחר צפייה בסטורי שלו.
8.צרו קבוצות פייסבוק
היתרון בניהול קבוצת עסקים בפייסבוק הוא שלמרות שזה דורש קצת טיפול וטיפוח, זה פותח ערוץ נוסף להתחבר עם הלקוחות, המעריצים והקהילה שלכם.
קבוצות מקדמות קהילה וקשרים, זה בדיוק מה שאתם צריכים לפתח עם הקהל שלכם, כדי לגרום לאותן ריאקציות משמעותיות חשובות בפיד החדשות.
האלגוריתם של פייסבוק דוחף הודעות מקבוצות שבהם משתמשים מגיבים הכי הרבה; לכן, פרסום פוסטים מעוררים עניין בקבוצת הפייסבוק של העסק שלכם היא דרך נוספת להגיע ליותר עיניים על התוכן שלכם.
קבוצת chat gpt israel עושה זאת על ידי עריכת שידורים חיים שלהם בקבוצת פייסבוק ממותגת כדי להניע מעורבות בפוסטים ולהתחיל שיחות בין חברי הקבוצה.
נכון ל-2021, 1.8 מיליארד אנשים משתמשים בקבוצות פייסבוק מדי חודש.
9.תעלו לשידור חי בפייסבוק
וידאו בשידור חי מקבל פי 6 יותר מעורבות מאשר וידאו רגיל; אלגוריתם הפייסבוק באמת אוהב את זה. וידאו בשידור חי הוא אחד הדרכים האותנטיות והאינטימיות ביותר להתחבר לסרטונים שלכם.
פייסבוק מציגה סרטוני שידור חי עם הרבה צופים ומעורבות למשתמשים עם תחומי עניין והתנהגות דומים. זה הופך את שידור חי בפייסבוק לדרך מהירה להגדיל את הטווח החשיפה שלכם באופן אורגני.
10.פרסמו סרטונים ארוכים יותר
האלגוריתם של פייסבוק מדרג סרטונים על סמך זמן צפייה ושיעור השלמת הצפיה בסרטון, זה הסיבה שכדאי לתת עדיפות לסרטונים שאנשים צופים בהם עד הסוף.
ככל שהסרטון שלכם ארוך יותר (יותר מ-3 דקות) ועוזר להשאיר משתמשים בפייסבוק, כך הוא יביא יותר חשיפה אורגנית. בנוסף, סרטונים שעלו ישירות לפייסבוק מקבלים דחיפה נוספת בתנאי שהם מקוריים ופורסמו באופן טבעי לפלטפורמה (לא כשיתוף מפלטפורמה אחרת) .
לדוגמה, הסרטון שלי בפייסבוק:
11.תרחיבו את החשיפה שלכם בעזרת העובדים שלכם
פייסבוק מקדם פוסטים מאדם לאדם יותר מאשר מדף לאדם. אז שום דבר לא יכול לעזור לכם יותר מאשר לבקש מעובדים שלכם לפרסם על המותג שלכם, כך תוכלו לעקוף את האלגוריתם של פייסבוק ולקבל יותר חשיפה אורגנית.
לעובדים שלכם יש יותר אמינות וסמכות עם אלגוריתם הפייסבוק מאשר לדף העסקי שלכם. זאת משום שיש להם אמינות וסמכות רבה יותר עם העוקבים והחברים שלהם.
חוץ מלבקש מהעובדים שלכם לשתף ולפרסם את התוכן שלכם, אתם יכולים גם לשתף את פוסטים מדף עסקי לפרופיל האישי של פייסבוק שלכם. תזכרו תמיד, האלגוריתם של פייסבוק מקדם פוסטים מאדם לאדם.
12.השתמשו בהאשטגים אבל בזהירות כדי להגדיל את החשיפה האורגנית בפייסבוק
Buzzsumo ניתח יותר מ-1 מיליארד פוסטים בפייסבוק מעל 30 מיליון דפים.
והם מצאו שלפוסטים ללא האשטגים יש יותר אינטראקציה מאשר לפוסטים עם האשטגים.
האם זה אומר שאסור לנו להשתמש בהאשטגים בפייסבוק בכלל? לא בדיוק.
יש דרכים טובות ביותר להשתמש בהאשטגים באסטרטגיית השיווק בפייסבוק שלכם, ואתם יכולים לראות תוצאות מצוינות.
על פי Post Planner, יותר מדי האשטגים מורידים מעורבות – אבל הם יכולים להגביר אינטראקציות אם משתמשים ב-1-2 האשטגים ולא יותר.
- פוסטים עם 1 או 2 האשטגים הגיעו ל-593 אינטראקציות בממוצע
- פוסטים עם 3 עד 5 האשטגים הגיעו ל-416 אינטראקציות בממוצע
- פוסטים עם 6 עד 10 האשטגים הגיעו ל-307 אינטראקציות בממוצע
- פוסטים עם יותר מ-10 האשטגים הגיעו ל-188 אינטראקציות בממוצע
- אז מעבר מ-2 ל-3 האשטגים גרם לירידה משמעותית במעורבות!
אז איך להשתמש בהאשטגים בפייסבוק:
- האשטגים חייבים להיכתב כמילה אחת ללא רווחים.
- השתמש בהאשטגים (רק 1 או 2) כשהם נשמעים הגיוניים ורלוונטיים.
- תשתמשו בהאשטגים ספציפיים לנישה שלכם וצרו האשטגים ייחודיים למותג שלכם ורלוונטיים לקהל היעד של העסק.
- פייסבוק יוצרת כתובת URL ייחודית עבור כל האשטג. זה אומר שאפשר להשתמש בהם כדי לחפש תוכן אחר של הדף העסקי שלכם (זה מאוד נפוץ גם באינסטגרם ).
- תשתמשו בהאשטגים עם נושאים טרנדיים אם הם רלוונטיים למותג שלכם.
- תשתמשו בכלים כמו Hashtagify.me כדי למצוא האשטגים טרנדיים נוספים
- אתם יכול לכלול מספרים בהאשטג, אבל אין לכלול סימני פיסוק ותווים מיוחדים (כמו $ ו-%).
בקיצור, תשתמשו בהם בזהירות. אחרת, הם יזיקו יותר מאשר יועילו.
13.הימנעו מטעויות אלה
אל תפרסמו הנעות לפעולה אשר מבקשות מאנשים לבצע איתכם מעורבות.
הנעה לפעול שמבקשת מאנשים ליצור מעורבות היא טקטיקה מוכרת כדי ליצור פוסטים בפייסבוק שמפתים אנשים להגיב באמצעות לייקים, שיתופים, תגובות ופעולות אחרות כדי להגביר מעורבות ולקבל חשיפה רבה יותר בפיד החדשות באופן אורגני.
אנשים לא אוהבים פוסטים ספאמיים. אז פייסבוק מדרגת למטה פוסטים שמשתמשים בשיטות וטקטיקות כאלה.
דוגמאות:
- לבקש ריאקציה: מבקשים מאנשים להגיב לפוסט (כולל לייק, אהבה, חחח, וואו, עצוב וכועס וכו).
- לבקש תגובה: מבקשים מאנשים להגיב עם תשובות ספציפיות (מילים, מספרים, ביטויים או אמוג'ים).
- לבקש שיתוף: מבקשים מאנשים לשתף את הפוסט עם חברים שלהם.
- לבקש תיוג: מבקש מאנשים לתייג את חבריהם.
- לבקש להצביע: מבקשים מאנשים להצביע באמצעות ריאקציות, תגובות, שיתופים.
תקדמו את הפוסטים שלכם גם דרך פרסום ממומן בפייסבוק
ייתכן שחשבתם שמדריך הזה כולו על איך להגדיל את החשיפה של פייסבוק באופן אורגני. אז למה אני מדבר על חשיפה ממומנת בפייסבוק.
כי פרסום ממומן יכול להזרים עוד חשיפה בנוסף לחשיפה האורגנית שלכם ולהאריך את מחזור החיים של הפוסטים שפרסמתם בדף העסקי.
זה אומר שהוא יוצג ליותר אנשים, ויותר משתמשים יוכלו להגיב על התוכן שלכם.
להלן הצעדים ליישם אסטרטגיה זו ביעילות:
צעד 1. שתפו את הפוסט שלכם באופן אורגני בדף שלך
חשיפה אורגנית וממומנת עובדים יד ביד.
זוהי דרך יעילה להבטיח שפוסטים שלכם מגיעים ליותר אנשים בעלות נמוכה יותר.
צעד 2. ניתוח ביצועי הפוסטים
תבדקו איך הפוסטים שלכם מייצרים תוצאות ב"לוח בקרה מתקדם בדף העסקי".
שימו לב למדדים חשובים כמו חשיפה ומעורבות.
לסיכום ומסקנות
פייסבוק היא פלטפורמת מדיה חברתית מעולה.
עם מאגר עצום של משתמשים 2.96 מיליארד וזה ממשיך לעלות, לכן חשוב לכלול אותה בערוץ השיווק של העסק שלכם.
יש יותר ויותר תוכן זמין למשתמשים בפייסבוק, וזה יכול להיות מאתגר לכל אלגוריתם ולא רק לפייסבוק לבחור חלק מהתוכן להצגה בזמן מאוד מוגבל.
האתגר הגדול ביותר כאן הוא התחרות הגוברת על מקום בפיד החדשות של קהלי היעד שלכם. לכן, קידום אורגני היא משימה קשה. האם זה יהפוך להיות קשה יותר או קל יותר בעתיד? אף אחד לא יכול לדעת בוודאות. תתמקדו ביצירת תוכן עם ערך מוסף מטורף עבור הקהל שלכם שמספק את רצונותיהם וצרכיהם. ואם תיישמו את הטיפים שנדונו במדריך הזה, זה יכול לעזור מאוד בשיפור חשיפה האורגנית בפייסבוק. עכשיו זה תורכם. מה החשיפה האורגנית הממוצע של דף הפייסבוק שלכם? באילו אסטרטגיות אתם משתמש בהן כדי לשפר אותה?