מה זה פרסום ממומן בפייסבוק?
פייסבוק נתפסה כערוץ פרסום עיקרי על ידי עסקים רבים. ישנן שיטות לשיווק בפייסבוק שבאמת כדאי שתכירו לפני שאתם מתחילים לפרסם בפייסבוק.
פייסבוק היא פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית ביותר מזה זמן מה והיא ממשיכה לצמוח.
מערכת הפרסום של פייסבוק המאפשרת לעסקים לקדם את התכנים שלהם, ליצור מודעות למותג, למכור מוצרים של העסק ועוד.
בפייסבוק ניתן ליצור מודעות שימשכו את תשומת הלב של הגולש בין אם זה מודעות ווידאו, תמונות של העסק או מוצרים ובסכום קטן ניתן לפרסם את זה לקהל היעד של העסק באמצעות פרסום ממומן.
מה מחכה לכם במדריך:
- 4 סיבות למה להשתמש בפרסום בפייסבוק
- למה פרסום בפייסבוק אפקטיבי
- אפשרויות ליצירת מודעות בפייסבוק
- יצירת קמפיין פרסומי דרך דף העסקי
- איך לבדוק אפקטיביות של הקמפיין
- כמה עולה פרסום בפייסבוק
- הבדלים בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל
- המלצות ליצירת קמפיינים בפיייסבוק
על פי הנתונים בשנת 2020 פייסבוק ( או היום זה כבר meta ) פרסמו בפלטפורמה יותר מ8 מיליון בעלי עסקים ברחבי העולם.
הפרסום הניב לפייסבוק רווח על סך 69 מיליארד דולר באותו רגע שכל השאר העיסוקים של פייסבוק הניבו לה רק 2 מיליארד דולר.
הצוות של פייסבוק על בסיס קבוע מנסה לשפר ולשדרג את מערכת הפרסום שלהם, על ידי יצירת כלים שיווקיים חדשים. מטרת הפייסבוק היא לתת למשתמשים פרסום מותאם אישית וגם לעזור לעסקים אשר מפרסמים בפלטפורמה להגיע למטרות ויעדים שלהם.
בואו ננסה יחד להבין למה פרסום בפייסבוק הוא כזה אפקטיבי ויכול לעזור כמעט לכל בעל עסק להשיג יעדים עסקיים.
4 סיבות למה כדאי להשתמש בפרסום ממומן בפייסבוק
- קהל גדול ורחב
- אפשרויות פילוח רבות
- החזר על השקעה מהפרסום
- כלים המתקדמים ואפקטביים ביותר
ישנם מספר פקטורים שעושים את פלטפורמת פרסום של פייסבוק חזקה, גודלת ומתפתחת, בואו נדבר על פקטורים שעוזרים לבעלי עסקים וגם גדולים.
- קהלים רחבים – כמות הקהל בפייסבוק בשנת 2021 היה עומד על 2.6 מיליארד אנשים, זה למעשה שליש מכדור הארץ וזאת סיבה מספיק מוצדקת שכל עסק יכול למצוא כאן את קהל היעד שלו.
- יכולות הפילוח קהלים – חוץ מאפשרות לפלח קהל על פי המגדר, אזור מגורים, פייסבוק מאפרשת לעסקים לפלח קהלים על פי מקצוע, סטטוס משפחתי, הרגלי קניה, תחביבים ועוד…
- החזר על השקעה מהפרסום – המחיר הפרסום שלכם יהיה תלוי במטרות שיווקיות של העסק, משך הזמן של הקמפיין ושיטות פילוח. לטענת פייסבוק, ניתן לפרסם במערכת שלהם בכל סכום ואין בזה שום מגבלה.
- אפקטיביות ויעלות של פרסום בפייסבוק – למשל ניתן ליצור כל סוג של מודעה בין אם זה ווידאו או כל מודעה קריאטיבית שעסק ירצה, ניתן לבנות סוגי קהלים מגוונים ומותאמים אישית, ניתן לתזמן מודעות ועוד. קמפיינים בפייסבוק עוזרים להביא לידים חמים ולהפוך את המתעניינים לרוכשים.
בואו ננסה לנתח למה פרסום בפייסבוק שווה את המאמץ והשקעה שלכם.
אפקטיביות של פרסום בפייסבוק
מה כדאי ולא כדאי לעשות בפרסום ממומן
פייסבוק הוא אחד מאתרי המדיה החברתית הפופולריים ביותר כיום.
עם הפופולריות הזו, עסקים רבים מתחילים להשתמש בקידום ממומן בפייסבוק.
1. המלצה הראשונה למשתמשים בפרסום ממומן בפייסבוק היא לא לשלם עבור לייקים.
זה נשמע די פשוט אבל זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף אם אתם עושים את זה נכון.
2. המלצה השנייה היא לתכנן תקציב לקמפיין שלכם, הגדירו תקציב קבוע מראש לכל חודש.
3. המלצה השלישית שאתם יכולים לנסות היא להשתמש בקמפיינים ממוקדים מטרה ספיציפית – בחירת מטרה נכונה לקמפיין תביא אתכם לאנשים המתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם, מה שיוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר.
פייסבוק תמיד הייתה מעצמת מדיה חברתית, ומסיבה טובה. עם 1.3 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים וצמיחה ממוצעת של 50% בשנה, לפייסבוק יש יכולת להתחבר לצרכנים בצורה שאף ערוץ מדיה חברתית אחרת לא יכול.
פרסום ממומן בפייסבוק הוא ערוץ נהדר לחברות שרוצות להגיע לקהל היעד שלהן ולייצר מודעות למותג או למוצר שלהן. למודעות ממומנות יש פוטנציאל לייצר עד פי 10 לידים בהשוואה למודעות מסורתיות בטלוויזיה או בהדפסה.
מהן מודעות פייסבוק?
מודעות פייסבוק הן מודעות ממומנות המופיעות בתוך פיד החדשות של פייסבוק של אנשים בהתבסס על קריטריונים כגון:
גיל, מיקום, תחומי עניין או מידע דמוגרפי אחר שמשתמשים משתפים בדפי הפרופיל שלהם.
יש לכם שלושה סוגי המודעות או יותר נכון להגיד קמפיינים שיכולים להיות מעולים להשיג תוצאות בעסק שלכם:
- המרות – כדי להביא כמה שיותר פניות או רכישות באתר
- לידים – נועד כדי להביא כמה שיותר פניות לעסק
- הודעות – זה אחד הקמפיינים שיכול להשיג מספר מטרות, לידים ותקשורת עם לקוחות קיימים או חדשים של העסק
תתמקדו בהם בעיקר כי הם יעזרו לכם להשיג תוצאות ופניות חדשות לעסק שלכם.
שימוש ברשימות של לקוחות הקיימים שלכם
רמרקטינג בפייסבוק
מי לדעתכם יגיב יותר טוב לפרסום שאתם תעלו בפייסבוק אנשים שמכירים אתכם ואת העסק שלכם או אנשים שאין להם עדיין מושג מי אתם ומה את מציעים להם?
תשובה די ברורה כמבון אנשים שכבר מכירים אתכם, אז מה שניתן לעשות זה פשוט לפרסם ישירות להם או כמו שאומרים בשפה מקצועית לעשות "רמרקטינג".
מודעות רימרקטינג בפייסבוק משמשות חברות לקידום המוצרים או השירותים שלהן לצרכנים שביקרו בעבר באתרי האינטרנט שלהם. זוהי דרך יעילה לפנות ללקוחות פוטנציאליים.
שיווק מחדש עוזר למשווקים להגיע לאנשים שהראו עניין במוצר/שירות של החברה בעבר, אך לא ביצעו רכישה כלשהי. כך הם יכולים להחזיר חלק מהלקוחות האבודים שלהם ולייצר מכירות גבוהות יותר עבור החברה.
סביר להניח שרוב הלקוחות הקיימים שלכם נמצאים בפייסבוק, פשוט קחו את הרשימה של מיילים או מספרי טלפונים שלהם והכניסו אותם למערכת הפרסום של פייסבוק.
אתם תראו שתוצאות שתקבלו מרשימה של לקוחות קיימים או לקוחות שהתעניינו בעבר אבל בסוף לא רכשו ממכם, התוצאות יהיו הרבה יותר טובות מאשר להתחיל לפרסם ישירות לאנשים שעוד לא מכירים אתכם.
תייצרו קהלים חדשים בפייסבוק
בעזרת פרסום בפייסבוק, המפרסמים יכולים להיות בטוחים שהם מגיעים לאנשים הנכונים על ידי מיקוד לדמוגרפיה מסוימת.
פייסבוק מציעה מספר תכונות למפרסמים לבחור את קהל היעד שלהם. האפשרויות הקיימות כוללות מיקוד לפי גיל, מין, תחומי עניין ומיקום.
לדוגמה, אם מפרסם רוצה להגיע למשתמשים גברים בארצות הברית בגילאי 25 עד 45 עם עניין בספורט ופעילויות הקשורות לטיולים ולדיג, הוא יכול לציין קריטריונים אלה על מנת למקד את הקהל הנבחר שלו.
דבר נהדר נוסף במודעות פייסבוק הוא שאתה יכול ליצור קהל שקשור לרשימת התפוצה שלך או למבקרים קיימים באתר שלך.
ממשיכים הנה עוד טיפים של מקצועינים לפרסום ממומן
פרסום ממומן בפייסבוק הוא דרך מצוינת להגיע אל קהל היעד שלך וליצור מודעות לגבי המוצר או השירות שאתה מנסה לקדם. אם אתה רוצה לעשות את זה בצורה הנכונה, הנה כמה טיפים חזקים לפרסום ממומן בפייסבוק שכולם צריכים להכיר:
– מיקוד הוא קריטי – עליך לדעת למי אתה רוצה להגיע ומה הם אוהבים, כך שהמודעות ידהדו אותם. אתה יכול להגדיר פרמטרים ספציפיים של גיל, מיקום, מין ותחומי עניין.
– תזמון הוא המפתח – זה קל: השעה הטובה ביותר ביום למודעות ממומנות בפייסבוק היא בין השעות 8:00 עד הצהריים. זכור, אנשים מבלים את רוב יומם בעבודה בתקופה זו.
– דע את המטרה שלך – זכור איזה סוג פעולה אתה רוצה להשיג.
תעצבו את המודעות שלכם בפייסבוק
עיצוב פוסטים בפייסבוק יכול להיות מייגע. זה יכול לקחת שעות לשכלל את העיצוב של פוסט אחד.
בעזרת אפליקציה ותוכנות, עיצוב פוסטים בפייסבוק הוא פשוט ומהיר. זה נותן לך גמישות בלתי מוגבלת ליצור כל סוג של פוסט בפייסבוק שאתה רוצה.
האפליקציה ותוכנות עוזרות לך ליצור עיצובים של פוסטים בפייסבוק עם כל המידע הדרוש כמו לוגו, תמונות, טקסט ועוד תוך שניות!
היום יש המון כלים שבעזרתם ניתן לעצב מודעות בפייסבוק בצורה קלה ומהירה ולא צריך בשביל זה להפוך למעצב גרפי.
כלים שיעזרו לכם לעצב את המודעה בעצמכם:
Canva.com
Picmonkey.com
הוסיפו קריאה לפעולה
אחד הדברים החשובים ביותר במודעה מוצלחת זה הוספת קריאה לפעולה.
במערכת פרסום של פייסבוק יש כמה כפתורים של קריאה לפעולה כמו:
קנה עכשיו
מידע נוסף
הורדה ועוד
השתמשו בהם כדי להניע את הגולש לפעולה. הם לא נתנים לשינוי אבל אפשר בהחלט למצוא משהו שיתאים לכם.
אל תסתפקו רק בכפתורים של פייסבוק, תוסיפו גם בטקסט טריגר שיווקי כלשהו ותניעו אנשים לפעולה, גם בתוך הטקסט שאתם כותבים למודעה שלכם בפייסבוק.
פרסמו את המודעה שלכם בזמן המתאים ביותר
האלגוריתם של פייסבוק מבוסס על פעילות המשתמש בפלטפורמה. יש להם אלגוריתם חדש שיקבע באיזו שעה ביום פוסט בפייסבוק יהיה המרתק ביותר למשתמש על סמך התנהגותו בעבר.
המשמעות היא שאין "הזמן הטוב ביותר" לפרסום לכל משתמשי פייסבוק, מכיוון שההרגלים של כל משתמש שונים. עם זאת, מנקודת מבטו של מפרסם, ישנן שעות אופטימליות לפרסום ביום, מכיוון שמה שהם רוצים לפרסם אינו רלוונטי בכל שלב אחר של היום.
מה צריך לעשות לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?
יש צורך במידע נוסף כדי לענות על שאלה זו. ניתן למצוא את המידע בתוך העמוד הפייסבוק שלכם.
כדי לוודא שלמודעה שלך יש את הסיכוי הטוב ביותר להצליח עליך לבצע את שלושת השלבים הבאים לפני פרסום המודעה בפייסבוק:
- צור מסר ברור, תמציתי ומושך לגבי המוצר או השירות שלך
- ודא שכל המידע במודעה שלך מדויק
- קבל משוב מאנשים על המודעה שלך
יש צורך ליצור פיקסל של פייסבוק ולהטמיע אותו באתר שלכם.
פיקסל פייסבוק הוא מונח שיווקי המשמש לתיאור קטע קוד קטן, שכאשר הוא מוטמע באתר מסייע לבעל האתר לעקוב ולנתח את הביצועים של מודעות פייסבוק. זהו אחד הכלים החשובים ביותר שמפרסמים יכולים להשתמש בהם לפרסום דיגיטלי.
פיקסלים של פייסבוק הוצגו לראשונה בשנת 2013 ומאז הם הפכו לחלק חיוני בכל קמפיין שיווק דיגיטלי. הם קלים לשימוש ואינם דורשים ידע טכני רב, מה שהפך אותם לפופולריים בקרב עסקים קטנים.
צרו קהלים מותאמים אישית בפייסבוק
אחת הדרכים בהן תוכלו להשתמש בפרסום בפייסבוק היא יצירת קהל מותאם אישית. זוהי דרך מצוינת להגיע לאנשים בצורה יותר מותאמת וממוקדת.
השלב הראשון הוא להיכנס לחשבון הפייסבוק שלך ולנווט אל סרגל הניווט הימני שבו תראה את "צור קהל".
לחץ על הקישור הזה וזה יוביל אותך לדף צור קהל. בראש דף זה, עליך להזין שם לקהל המותאם אישית שלך. זה יכול להיות משהו כמו "לקוחות שביצעו לפחות 2 רכישות בשנה האחרונה" או "לקוחות המתגוררים בישראל שרכשו לפחות 1 רכישה מעל 100 שקל".
תחת השדה שם, הוסף מידע מועיל אחר שעשוי לצמצם את מי שהקהל המותאם אישית שלך צריך למקד.
בחרו מיקומים מתאימים שבהם תרצו שהמודעה שלכם בפייסבוק תופיע
המיקום הנכון עבור מודעת הפייסבוק שלך יהיה תלוי ביעד שאתה רוצה להשיג. לדוגמה, אם אתה שואף להגדיל את תעבורת האינטרנט והמרות, עליך לפרסם ב- News Feed. אם אתה רוצה לקדם דף או אפליקציה ספציפיים, השתמש במיקומי התקנת האפליקציה.
כל יום אנשים מבלים יותר זמן בפייסבוק מכל פלטפורמת מדיה חברתית אחרת.
רוב המשתמשים נמצאים כל יום בפייסבוק ומשקיעים בממוצע 15 דקות ביום במבט על חדשות הפיד שלהם. זה הופך אותה לאפשרות פרסום מצוינת עבור עסקים או אנשים שרוצים להגיע לקהל גדול מבלי להוציא יותר מדי כסף.
בחרו תקציב מתאים לקמפיין שלכם בפייסבוק
חשוב מאוד לתכנן את התקציב שלך בקפידה. תקציב מוגדר כסכום הכסף שהוקצה למטרה מסוימת. פייסבוק מציעה קמפיינים פרסומיים שונים עם תקציבים שונים.
מכיוון שפורמטי המודעות של פייסבוק משתנים עם כל עדכון חדש, קשה להגדיר תקציב מדויק לקמפיין שלך בפלטפורמה זו. הרבה יהיה תלוי מה אתה רוצה להשיג וכמה כסף אתה מוכן להוציא. אתה יכול להוציא בכל מקום בין $ 10 ל- $ 100 ליום בהתאם ליעד שלך ולקהל שאליו אתה ממקד.
לדוגמה, אם אתה מחפש מעורבות עם המעריצים הנוכחיים שלך, עליך להוציא לא יותר מ -10 $ ליום בממוצע לאורך תקופה.
איך מדע שהפרסום בפייסבוק עובד?
יש הרבה דעות סותרות אם הפרסום בפייסבוק עובד או לא. יש אנשים שאומרים שהתשואות לא שוות את ההשקעה בעוד שאחרים זכו להצלחה רבה עם המודעות שלהם.
הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שיכול להיות קשה למדוד את החזר ההשקעה עבור מדיה חברתית.
הסיבה לכך היא שלא תמיד ברור מה רמת המעורבות שפוסט יקבל ממשתמשים וכמה אנשים יראו את הפוסט הזה בהשוואה לפוסטים אחרים מאותו דף או חשבון.
כדי לדעת אם הפרסום הצליח, צריך לבצע מחקר על מנת למדוד מדדים כגון כמה הופעות קיבל פוסט, כמה שיתופים קיבל פוסט וכמה המרות יכול להיות לכל קמפיין נתון שנוצר.
לסיום :
תמיד תעשו טסטינג למודעות שלכם
אם פרסמתם את המודעה שלכם בפייסבוק זה עדיין לא הכל, ובזה לא מסתיימת העבודה שלכם, אתם חייבים כל זמן לבדוק ולנסות לשדרג את הקמפיין הפרסומי שלכם, בשפה המקצועית זה נקרא A-B TESTING.
תנסו לשפר את הכותרות של המודעה, החליפו תמונה בווידאו, תשנו את התמונה שעשיתם לתמונה אחרת, תעקבו אחרי תוצאות.
טסטינג הוא אחד הכלים החשובים ביותר בפרסום ממומן בפייסבוק ולא רק בפייסבוק.
מקווה שקיבלתם ערך וטיפים טובים לפרסום ממומן בפייסבוק מה שנשאר זה ללכת וליישם את כל מה למדתם עכשיו, אחרת אתם פשוט בזבזתם את זמנכם היקר על קריאה של המדריך, כי ללא עשייה זה לא שווה שום דבר, אז קדימה לעשייה.
שיהיה בהצלחה
בואו להיות חברים בפייסבוק כנסו אלי לדף וקבלו עוד מידע חשוב כל שבוע על פרסום ממומן בפייסבוק.