איך לקדם פוסט בפייסבוק
למה מודעות שלכם לא עובדות ?
זו למעשה שאלה שתמיד עולה ברגע שמגיעים לשלב של פרסום ממומן בפייסבוק.
יכול להיות שאתם כבר מקדמים בפייסבוק ,
אבל התוצאות הם ממש לא מספקות אתכם ואתם רוצים לשפר את התוצאות של המודעה שלכם .
אז לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בפייסבוק הנושא שעליו אני הולך לדבר במאמר הזה יהיה אקטואלי לכל אחד.
אז בואו נתחיל
ראשית חשוב לציין שלמרות המאמר הזה מדבר על פייסבוק ,
אך זה מאוד רלוונטי לכל רשת החברתית שבה אתם מקדמים את היסק שלכם או תרצו לקדם בעתיד .
חשוב מאוד להבין שאנשים באים לרשת חברתית לא בכדי לקנות מוצר או להירשם לשירות כלשהו ,
אנשים באים לרשת חברתית כדי לבדוק מה חדש אצל חברים או משפחה ?
לתת לייק לפוסט של חבר , לשוחח עם מישהו ועוד בשביל הרבה דברים נוספים אבל ממש לא לקנות .
לכן עסקים שבאים לרשת חברתית ומתחילים לפוצץ אותה בכל מיני הצעות שיווקיות שלהם לא מבינים למה זה לא עובד ,
כי עם הזמן האנשים בגלל עודף פרסומות
פיתחו אצלם מה שנקרא בשפה המקצועית "עיוורון בנארים" ופשוט הפסיקו להתייחס לפרסומות בכל מקום לא רק ברשת החברתית .
אז מה לעשות עם המצב הזה?
הרי בכל מקרה חייבים לקדם ולשווק בפייסבוק כי זה למעשה המטרה של כל בעל העסק ?
אז קודם כל לשנות גישה ולהבין שבכדי להצליח ברשת חברתית חייבים להתנהג בהתאם .
בואו נדבר על זה קצת יותר בהרחבה
אני רוצה דווקא להתחיל מהתחלה
ולפני שאתם מתחילים לפרסם בפייסבוק חשוב מאוד להכין את כל מה שנדרש ,
להלן רשימה של כל מהשאתם צריכים להכין :
לארגן דף עסקי שלכם כמו שצריך :
- קאבר מעוצב ומסביר לאן הגולש הגיע ובמה אתם עוסקים , אפשר גם לשלב הנעה לפעולה בקאבר כמו לדוגמה הצעה ייחודית שלכם
- תיאור הדף לספר בהרחבה על העסק שלכם
- לוגו מעוצב או תמונת פרופיל באיכות גבוה (תלוי בעסק שלכם ומה יותר מתאים לוגו או תמונת פרופיל שלכם)
- הגדרת פרטי יצירת קשר ושל הכפתור הנעה לפעולה שנמצא בראש הדף ( צור קשר, שלח הודעה או מידע נוסף אלה המומלצים ביותר)
- חשוב מאוד שהדף שלכם לפני שאתם יוצאים למסע פרסום למלא אותו כבר בפוסטים אבל לא רק בפוסטים שיווקיים ופרסומיים אלה גם פוסטים עם ערך מוסף כלשהו לגולש
- שיגיע אליכם לדף ( כמו מדריכים , טיפים , מידע חשוב ועוד…) כדי לתת לו להבין שבדף שלכם יש מידע בעל ערך רב עבורו ולא רק פרסומות , תמיד תזכרו שאנשים לא אוהבים שמוכרים להם אבל מאוד אוהבים לקנות .
בשלב הבא חשוב לדעת למי אתם הולכים לפרסם ,
הטעות הנפוצה ביותר אצל רוב בעלי עסקים זה לכולם , אז לפני שאתם מתחילים לפרסם תדעו מי הוא לקוח פוטנציאלי שלכם
מה הבעיות שהוא רוצה לפתור ומה מציק לו , איפה הוא גר , מה הגיל שלו ,
סטטוס משפחתי שלו ,
רמת הכנסה וכל מידע אחר שיכול לעזור לכם לבנות את הפרופיל לקוח האידיאלי שלכם .
לאחר שבנית פרופיל לקוח ואתם יודעים מי הוא , תתחילו לבנות את המסרים שלכם שתואמים לפרופיל הלקוח שלכם
לדוגמה:
יש לכם מוצר קוסמטי כלשהו שעוזר לנשים להעלים קמטים
ואתם יודעים שהקמטים הם בדרך כלל אצל נשים בגיל מסוים
וכרגע אתם רוצים להתחיל לעבוד עם נשים באור הצפון
אז מודעה שלכם יכול להראות בערך כך :
"נמאס לך להילחם בקמטים ? וניסית כבר הכל ושום דבר לא עזר לך ?
יש לנו פתרון עבורך "מוצר מעלים קמטים" ב-10 טיפולים בפשוטים
עכשיו במחיר מיוחד לנשים שגרות באזור צפון + משלוח חינם עד הבית"
כמובן שזה המסר שאתם תפרסמו אותו רק אחרי שכבר נתתם לגולש להכיר אתכם ואת מוצר שלכם וזה תעשו בעזרת תוכן בעל ערך .
תחשבו אתם בעצמכם איך אתם הייתם מגיבים למודעה שהייתם רואים בפייסבוק של מוצר קוסמטי שאתם לא מכירים ולא קראתם עליו אף פעם ,
ככל נראה לא הייתם מאמינים לשום מסר שיווקי על מוצר שלא ידוע לכם ולא מוכר לכם , אבל אם המצב יהיה דווקא הפוך , כמו למשל שכבר קראתם תוכן מעניין על מוצר הזה
ועל עדויות של הלקוחות שכבר השתמשו במוצר הזה ועל המחקרים כאלה ואחרים ,
אז כנראה החלטה על רכישה תהיה הרבה יותר קלה ופשוטה.
עכשיו קצת מידע למתקדמים
אם אתם כבר עושים פרסום ממומן בפייסבוק , אז הנה טיפ איך לשפר את תוצאות שלכם בקידום ממומן
תעשו פרסונליזציה , מה זה אומר ? אסביר
נניח ואתם מוכרים מוצרים שמכוונים לאנשים שעושים כושר , במקום לפרסם לכולם שעושים כושר פשוט תחלקו את זה לקבוצות שונות
לאנשים שעושים יוגה תראו להם תמונה שקשורה ליוגה והתוכן שקשור ליוגה
לאנשים שרצים תראו להם תמונה שקשורה לריצה ותוכן שקשור לריצה
ואז הגולשים שיראו את הפוסט שלכם ירגישו שאתם מדברים אליהם ומה שיש לכם להציע להם הוא באמת מעניין אותם .
בנוסף אפשר לרדת לרזולוציה יותר נמוכה ולחלק את זה גם לגילאים , ניקח שוב פעם דוגמה של מוצרי כושר
אם אתם מכוונים לצעירים בין גילאים 18-25 אז בתמונה תראו להם מישהו צעיר\ה שעושה יוגה ואפילו בטקסט אפשר לדבר בשפה של צעירים
טיפ קטן לבחירת התמונות לפוסט :
הרבה מאוד עסקים שמשווקים את עצמם בפייסבוק תמיד מפרסמים תמונות של פנים (הכוונה בעיקר לתמונות סטוק חינמיות או בתשלום )
אנשים ברגע שרואים תמונת פנים של מישהו היא לא כל כך אומרת לו הרבה דברים במיוחד שזה תמונה של בחור\ה אמריקאי שממש לא קשורים לישראל שזה הכי גרוע
אני ממליץ לכם לבחור דווקא תמונות שמשדרות איזושהי תוצאה סופית שגולש יקבל אחרי שהוא ישתמש במוצר או שירות שלכם אלה התמונות שיהיו אפקטיביות יותר
מאשר סתם תמונה סטטית של פנים .
אני מקווה שקיבלת כמה טיפים על איך לקדם פוסט בפייסבוק ומה צריך לעשות כדי להצליח ומה אסור לעשות .
מקווה שמאמר "איך לקדם פוסט בפייסבוק " עזר לכם ועשה קצת סדר ותודה שהקדשתם זמן לקריאת המאמר שלי
אתם מוזמנים לעקוב אחרי גם בדף הפייסבוק שלי
או לצפות בסרטוני הדרכה הנוספים שלי בערוץ היוטיוב
איך לקדם פוסט בפייסבוק